Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Felkészülő program férfiak számára

Bár a nők ciklusával ellentétben a férfiak folyamatosan termékenyek, a spermiumok szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy a fogamzás előtti hónapokban hogyan élt, miket fogyasztott az erősebbik nem képviselője.

Szerző: Szülők Lapja | 2008-04-28.


Mivel a spermium termelése 74 napig tart és utána még 14 nap szükséges a beérésükhöz, így az életmódbeli változtatások is csak 3 hónap elteltével éreztetik hatásukat. S bár a társasági élet velejárója az alkoholfogyasztás, érdemes végiggondolni, hogy egy kellemes hangulatú éjszaka megéri-e a kockázatot. Ez csak egy példa, hogyan rontjuk mindennapi szokásainkkal a gyermeknemzési esélyeket.
Lássuk, mi az, amire érdemes még odafigyelni és mi az, amiről ilyenkor jobb lemondani.

Néhány tipp a megtermékenyítő képesség javulásáért…
• Csapvíz helyett fogyasszon ásványvizet!
• Kerülje a sokáig tartó ülést!
• Szokjon le a dohányzásról!
• Csökkentse minimálisra az alkoholfogyasztást!
• Kerülje a stresszel járó helyzeteket!
• Figyeljen oda, hogy milyen gyógyszert szed!
• Igyekezzen elérni a megfelelő súlyt!

Fontos tápanyagok a férfi szervezet számára
A felkészülés időszakában és a szakorvos által alkalmazott eljárások kiegészítéseként is a megfelelő táplálkozással elősegíthető a spermiumok minőségi javulása. Az E-vitaminban gazdag ételek fogyasztása és a hiányzó nyomelemek pótlása mind segítik a spermiumok termelődését és a helyes érési folyamatot. Ásványi anyagok közül a cink és a jód, a mikrotápanyagok közül pedig az L-karnitin és a Taurin fogyasztásával tehetünk a jobb megtermékenyítő képességért. A C-vitamin a fertőzések leküzdésében, az immunrendszer megerősítésében, valamint a hormonális folyamatok megfelelő működésében játszik szerepet.

E-vitaminban gazdag ételek:
Hal, hús, máj, tojás, illetve a növényi olajok (napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva-, kukoricaolaj). Ezen kívül a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák és a zöld növények E-vitamin tartalma jelentős.

C-vitaminban gazdag ételek:
Zöldpaprika, citrusfélék, paradicsom, káposzta, saláta, savanyú káposzta. Ha friss gyümölcs, vagy zöldség fogyasztására nincs lehetőség, akkor a mirelitek fogyasztásával tudjuk a szükségletet fedezni.

Cinktartalmú ételek:
Húsok, máj, tojás, hüvelyesek.

Jódtartalmú ételek:
Tengeri hal, kagyló, tengeri só.

L-karnitintartalmú ételek:
Húsok, tejtermékek

Taurinforrások:
Tenger gyümölcsei, tengeri halak, húsok


Forrás: Ha nem jön a baba c. könyv

 Megosztom a Facebookon

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

OLVASD EL EZT IS!

  • Terhesség
  • 0-3 év
  • 3-6 év
  • Hivatalos

©2016 Minden jog fenntartva - Szülők Lapja



Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Gyermekprogramok

Ingyen utazás Kajla útlevéllel: 20 csodás hely az országban, ahova kiránduljatok el a gyerekkel az őszi szünetben!

vissza vissza