Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Mitől lesz a gyerek jobb matekból? - Különös összefüggésre világított rá egy kutatás

Nem az iskola, hanem a szülői hatás játssza a döntő szerepet a gyerek sikeres általános iskolai matematikatanulásában - állapította meg a Sussexi Egyetem friss kutatása.

Szerző: Szülők Lapja | 2020-10-12.


Nem az iskola, hanem a szülői hatás játssza a döntő szerepet a gyerek sikeres általános iskolai matematikatanulásában - állapította meg a Sussexi Egyetem friss kutatása.

Az egyetem pszichológusai szerint a kisdiák matematikai sikerének sokkal erősebb előrejelzői a szülők saját tanulmányai és a gyerekkel kialakított kapcsolatuk, mint a gyereknek az iskolához vagy egyes tanárokhoz fűződő érzései.

Általános iskolában a szülői hatás a legfontosabb
A tanulmány szerzőit meglepte, hogy az általános iskolások körében nincs szignifikáns kapcsolat az iskola és a tanítóhoz köthető képességek, valamint a matematika elsajátítása között. A pozitív iskolai légkör, a szeretetteljes diák-tanító kapcsolat és a tanár jó tulajdonságai sem növelték a matematika tanulásának sikerét.

7000 gyereket kérdeztek meg
Az ALSPAC elnevezésű kutatás mintegy hétezer gyermek megkérdezésén alapult. Azok az általános iskolás gyerekek, aki szeretik a matematikát, egy évvel előbbre járnak tudásukban azoknál, akik nem szeretik a tantárgyat akkorra, amikor középiskolások lesznek.



Középiskolában a pedagógusi igazságos hozzáállás a mérvadó
A diákok válaszaiból kiderült, hogy a középiskolások jobban teljesítenek matekból, ha úgy érzik, hogy tanáruk minden osztálytársukkal igazságos, ám eredményeikre nincs jelentős hatással az oktató tudása még akkor sem, ha olyan tanár tanította őket, akiket a gyerekek jónak ítéltek meg, olyannak, aki nagyon otthon van a tantárgyában és megpróbálja érdekesen átadni azt, kiemelni annak jelentőségét.

Miközben a tanulmány készítői nem találtak jelentős összefüggést az iskola környezet és a matematikai tudás között az általános iskolai oktatásban, a középiskolában azonban a gyerekek által szerzett tapasztalatoknak nagyobb volt a hatása a tantárgyban elért sikerekre.

- Kutatásunk megmutatta, hogy a szülői hatás az egyik legerősebb tényező a diákok matematikatanulásában, valamint feltárta a pozitív és igazságos oktatási környezet fontosságát, különösen a középiskolában - idézte Danielle Evanst, a tanulmány vezetőszerzőjét az egyetem közleménye.

Olvasd el ezt is!
Így lesz hatékony a tanulás! - A legjobb tanulási módszerek vizuális típusú, auditív típusú és kinesztetikus típusú gyerekeknek »


Forrás: MTI
Fotó: Freepik
 Megosztom a Facebookon

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

OLVASD EL EZT IS!

  • Terhesség
  • 0-3 év
  • 3-6 év
  • Hivatalos

©2016 Minden jog fenntartva - Szülők Lapja



Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Gyermekprogramok

Ingyen utazás Kajla útlevéllel: 20 csodás hely az országban, ahova kiránduljatok el a gyerekkel az őszi szünetben!

vissza vissza