Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Szakértőink

Szakértő kereső

Foglalkozás szerint Név szerint

Tunyogi Erzsébet - Konduktor, pszicho-terapeuta

szakértő fényképe „A játékterápia olyan módszer, amely lehetőséget teremt arra, hogy a családnak és a gyermekeknek közös örömei legyenek és megismerjék azt az érzést, amit a közös boldogulásukért folytatott eredményes munka okoz.”
Tunyogi Erzsébet
Gyógyító játék a családban
Tárogató kiadó 1995


Tunyogi Erzsébet konduktor, pszicho-terapeuta, kutató pedagógus, a Tunyogi Korai Fejlesztő Központ vezetője. Gyermekem neve Bodor Emese,  férjem Bodor Béla.

Első diplomámat 1980-ban szereztem konduktorként. Másodikat a Szeged Tudomány Egyetemen (volt JATE) szereztem, mint pedagógia előadó tanár. 1980 és 1986 között kezdtem meg a Szabadsághegyi Gyermekgyógyászati Intézet Fejlődésneurológia és Neurohabilitációs Osztályán a játékterápia alapjainak kidolgozását, amit a neurohabilitáció és a rehabilitáció orvosi alapelveinek figyelembe vételével, valamint pedagógiai és pszichológiai ismeretek együttes alkalmazásával alkottam meg. Az így létrejött módszerrel az immáron 38 éves aktív szakmai munka során több ezer sérült kisgyermek egyéni fejlesztőprogramját állítottam be. Az elmúlt évtizedek során számos csodával találkoztunk olyan gyermekeknél is, ahol az orvosok nem bíztatták a családokat, de a szülő hite és a játékterapeuta elkötelezett szakértői munkája a több évig tartó fejlesztés során meghozta a kívánt eredményt. Csodát ugyan nem ígérhetek, de a játékterápia a gyermek harmonikus lelki fejlődését és sérüléseinek teljes és/vagy részleges megszüntetését minden esetben biztosítja. 

A rászoruló családoknak folyamatos családterápiával segítem feldolgozni a gyermek sérüléséből, betegségéből adódó lelki sérüléseket.

Több mint 10 évig főiskolai tanárként is dolgoztam, s ez idő alatt mintegy 1500 pedagógusnak oktattam a következő tárgyakat: 
- Nehezen kezelhető gyermek
- Gyógyító játék, játékterápia
- Fejlődéslélektan
- Játékelmélet
- Személyiségelmélet
- Részfunkciók zavarai

Munkámat az elmúlt 20 évben több helyen is elismerték: 
- 1990. „Nehéz feladatának kiemelkedő szakmai hozzáértéssel és nagy gyermekszeretettel történő végzéséért” osztályvezetői dicséret
- 1996. Köztéri játszóterek vagy egyéb játékformák pályázat különdíja
- 2005. Példakép Díj Pannon GSM Alapítvány

Szakmai felkészültségemről 3 szakkönyv, több tucat cikk, és előadás tanúskodik. (Fő műveim: Tunyogi: THERAPEUTIC GAMES, Werag Vienne, 1988.; Tunyogi: A GYÓGYÍTÓ JÁTÉK, Pannon, 1990.; Tunyogi: GYÓGYÍTÓ JÁTÉK A CSALÁDBAN, Tárogató, 1995.)

Véleményem szerint egy beteg, sérült gyermek nevelése a legnagyobb tettek közé tartozik. Ehhez szeretném a szakmai tudásom legjavát nyújtani minden egyes család és kisgyermek részére. 

Várom azon gyermekek jelentkezését is (kisiskolás kor végéig) akiknél bármely tanulási zavar felmerül, mert komplex tanulási képességet fejlesztő kidolgozott programok várják őket. Ezen felül nagy hangsúlyt fektetünk a volt koraszülött gyermekek részképesség zavarainak megszüntetésére is.

Előre is nagyon köszönöm, hogy megtisztel bizalmával, és hozzám fordul akár a honlapon keresztül, akár személyesen segítségért. 

Weboldal: http://www.tunyogi.hu/

Cikkeim

Csecsemőként agyvérzést kapott, 3 éves korára megtanult olvasni és számolni - Íme, Boriék elképesztő története

Zökkenőmentes várandósság után Bori születése gyorsan és komplikációmentesen zajlott. Bori baba születés utáni Apgar értéke: 10/10-es volt. Nem sokkal később kiderült, hogy még sincs minden rendben... Megtörtént eset, amikor a szülők megingathatatlan hite és a szakember terápiája csodákra képes.

Szerző: | 2015-10-28

tovább a cikkre

Minden koraszülött babának szüksége van fejlesztésre - Egy koraszülött baba sikertörténete a Tunyogi módszerrel

Gergő baba agyvérzéses koraszülöttként jött a világra. Egyáltalán nem volt biztos az, hogy valaha meg tud tanulni járni… Ma 6 éves ügyes kisfiú, aki teljesen hagyományos oviba jár, és képességeivel kitűnik kortársai közül. Egy koraszülött baba és fejlesztőinek sikertörténete – interjú az édesanyával.

Szerző: | 2015-05-27

tovább a cikkre

Koraszülött babák fejlesztése Tunyogi módszerrel

Minél korábban kezdődik meg a koraszülött babák fejlesztése, annál jobb eredmények érhetők el. A zenés fejlesztés csecsemőkorban hatással van a beszédre, mozgásra, figyelemre, sőt iskoláskorban a matematika elsajátítását is megkönnyítheti – és ez nem csak koraszülött csecsemőknél igaz.

Szerző: | 2015-03-26

tovább a cikkre

Lusta a baba, vagy lemaradt a fejlődésben?

Nem fordul át időben a baba? Ügyetlenül fogja meg a tárgyakat? Késik a beszéde? Mi számít egyáltalán fejlődési késésnek? A szakember szerint nincs lusta csecsemő, csak fejlődésében akadályozott baba - fejleszteni pedig egyáltalán nem ciki.

Szerző: Tunyogi Erzsébet | 2014-06-12

tovább a cikkre

Sérült gyerekek - angyalok a mindennapokban

Tunyogi Erzsébet szakértőnk egy megható, tanulságos történetet oszt meg velünk Karácsony alkalmából. Mert bizony vannak családok, ahová kis angyalkák születnek...

Szerző: Tunyogi Erzsébet | 2013-12-21

tovább a cikkre

Mit játsszunk a csecsemővel és a kisgyermekkel? - Tunyogi Erzsébet, a Tunyogi játékterápia megalkotójának tanácsai

Hogyan fejlődnek az érzékszervek? Milyen játékokkal lehet támogatni, segíteni a fejlődést? Szakértőnk tanácsai a látás és a hallás fejlesztésére.

Szerző: Tunyogi Erzsébet | 2013-03-05

tovább a cikkre

A koraszülött, a csecsemő és a kisgyermek tanulási képességének fejlesztése

A koraszülött, de sérülést nem szenvedett csecsemők és kisgyermekek fejlesztésére sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk, mint érett újszülött társaikéra.

Szerző: Tunyogi Erzsébet | 2012-05-07

tovább a cikkre

Kérdések, válaszok

1. kérdés

Ngyongyi
11:04:55
2012-07-06
Kedves Erzsébet!

Kislányom 16 hónapos, és régóta felfigyeltem arra, hogy nem mélyül el játékban, folyamatosan kíváncsi mindenre, ami a környezetében történik. Csecsemő korában, hogy ha nem sírt, akkor egyáltalán nem nyúltunk hozzá, mert abból mindig sírás lett. Később szóltam a rokonoknak is, hogy ha játszik a kislányom, ne zavarják meg a játékban, mert mindig foglalkoztatni akarták. Próbáltam vele napi fél óra hosszát együtt játszani, de ez idővel elmaradozott, és hébe-hóba játszok vele. Otthon és idegen helyen is csak pár percet, de van, hogy csak fél percet játszik valamivel, aztán észrevesz valami mást, és odamegy, aztán megint máshova megy. Egyszerre 5 játéknál több nincs a szobájában, de jön kíváncsiskodni is, hogy mit csinálok. Amikor játszott valamivel, mondtam neki, hogy mit csinál, szavakat próbáltam vele tanítani, de akkor abbahagyta a játékot, figyelt engem, aztán otthagyott. Elvan ő egyedül sokáig, de egy tevékenység többnyire nem tart sokáig. Kérdezném, hogy ilyenek a gyerekek, vagy hogyan segíthetnék neki, hogy koncentrálni tudjon, és ne engedje magát megzavarni másoktól? Félek, hogy iskolában rossz tanuló lesz. Köszönöm
szakértő fényképe

Tunyogi Erzsébet

Konduktor, pszicho-terapeuta

2012-07-06 22:01:27

Játékfigyelem 16 hónapos korban

Kedves Gyöngyi, nagyon köszönöm a bizalmát. Valóban a gyermeke játéktevékenysége, viselkedése eltér a megszokottól. A gyermeke érdeklődése életkorának megfelelő. A kitartó, elmélyült játéktevékenység még nem jellemző a 16 hónapos gyermekre. A furcsaság abban rejlik, hogy az együttműködése a társakkal nem kielégítő. A leírtak alapján a gyermeke kommunikációja is eltér az életkora szerint várhatótól. Ebben az esetben én a következőket szoktam javasolni a szülőknek. Elsőre egy komplex orvosi kivizsgálás jön számításban: amely áll hallás-és hallásfigyelemből, orr, - fül, - gége, valamint neurológiai vizsgálatból és talán a legfontosabb egy vérvizsgálat, amely anyagcsere problémákat is felfedhet. Ezzel párhuzamosan elkezdődik a játékterápia, amely egy komplex tanulási képesség növelés. A tanulási képesség fejlesztés elemei a következők kisded korban: figyelem, felismerés, azonosítás, együttműködés, kommunikáció, tapasztalatszerzés, utánzás, észlelés, valamint egyszerű szerepjáték és konstruálás. Eddigi szakmai tapasztalataim alapján sok olyan tényező is diagnosztikai jelentőséggel bír, amire elsőre nem is gondolnánk, így nagyon hasznos lehet az Önök számára tapasztalt szakértővel személyesen is konzultálni. Amennyiben továbbra is megtisztelnek bizalmukkal, szívesen állok rendelkezésükre, gyermekét komplex módon megvizsgálom. Telefonszámom és email címem a szerkesztőségben elérhető. Szeretettel üdvözlöm: Erzsébet

 

2. kérdés

timike.david
14:46:22
2012-05-09
Szeretném kérdezni hogy kislányom 35 hétre született és most jelenleg 4,hónapos és még nem csinál semmit csak kapálozik és még nem fordult meg de viszont fel akarna már ülni de ha ültetem akkor a nyakát begörnyesztve tartja ez normális? ezt a nyaki ernyedséget hogyan segithetem nála?
szakértő fényképe

Tunyogi Erzsébet

Konduktor, pszicho-terapeuta

2012-05-13 13:04:07

4 hónapos csecsemő mozgása

Kedves Timike! Köszönöm a bizalmát. A csecsemőjének 4 hónapos korban nem kell feltétlen forognia. Ellenben az, ha fejecskéjét nem tartja az már intő jel lehet. Persze egy tünet még nem ad aggodalomra okot. Félelme eloszlatása végett ajánlom, forduljon szakértőhöz, ha gondolja én minden elkötelezettség nélkül megvizsgálom. Szeretettel üdvözlöm: Erzsébet

 

  • Terhesség
  • 0-3 év
  • 3-6 év
  • Hivatalos

©2016 Minden jog fenntartva - Szülők Lapja



Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Hírek, érdekességek

HPV elleni védőoltás fiúknak: Miért érdemes beoltatni a gyermeked? Milyen betegségek ellen véd az oltás?

vissza vissza