Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

A mozgás szerepe a gyermekáldásban

A torna, a sport szervezetünk egészére nézve hasznos, testünket, lelkünket egyaránt táplálja, hiszen mozgás során javul a vérkeringésünk és szervezetünkben endorfin (boldogsághormon) szabadul fel. A pozitív hatás viszont a testedzésnél is csak egy bizonyos szintig igaz.

Szerző: Szülők Lapja | 2008-04-28.


A túlzásba vitt mozgás nemcsak kimerítő és megterhelő a szervezet számára, de a termékenységre is negatívan hat. Felboríthatja a hormonháztartást, amely a nemi szervek működésének, így a fogamzásnak a zavarát okozhatja.

A túlzásba vitt sportolás hatásai
Nők esetében az ovuláció gátlásával a menstruáció kimaradását okozhatja, míg a férfiaknál a spermiumtermeléstől von el energiát, így rontja annak minőségét és mennyiségét. Nagyon fontos megemlíteni a testépítők által gyakran használt testtömegnövelő szereket is, melyek rendkívül károsak lehetnek nemcsak a spermiumokra, de a férfiasságra. Ugyan látványos eredményt lehet elérni velük az izmok növelésében, de mellékhatásukról gyakran nem tájékoztatják a sportolókat. Merevedési zavarokat és nemzőképességi problémákat egyaránt okozhatnak.
Nemcsak a megerőltetés, de a nemi szervekre nyomást gyakorló mozgásfajták is igen negatívan befolyásolják a herék működését. A hosszan tartó, gyakori kerékpározás, vagy motorozás folyamatos nyomásnak teszi ki a heréket és a húgycsövet, ami hosszú távon ezekre a szervekre káros lehet.

Természetesen nem a testmozgást kell hanyagolni, hiszen a kondíciónk, egészségünk szempontjából a rendszeres sport rendkívül lényeges, csak a túlzásba vitt edzések helyett inkább a mozgás öröméért végzett gyakorlatokat kellene előtérbe helyezni.

A mozgás üzenetet hordoz
A mértékletesség a gyermekvállalás időszakában rendkívüli jelentőségű, ugyanis a túlhajszolt, túlfárasztott szervezet beindítja az automatikus védekező rendszerét.
Hiszen mi a legfontosabb a belénk programozott túlélési ösztön szerint?
Az életben maradáshoz megfelelő, biztonságos körülmények szükségesek. Egészséges, tápláló és óvó környezet. Márpedig a szervezetünk a túlzásba vitt testmozgást vészhelyzetként értékeli, (mintha menekülnünk kellene valami elől). A gyermekáldás pedig ott jön létre, ahol ehhez biztosítottak a feltételek.
A mértékkel végzett mozgás a szervezetünkre gyakorolt jótékony hatása mellett pozitív üzenetek hordozója is. Az egészséges, kiegyensúlyozott, energikus szülő megfelelő biztonságot tud nyújtani leendő csemetéjének.

Tornával a gyermekáldásért!
A megszokott sportolási lehetőségeken kívül van néhány, amely a terméketlenséggel küzdő párok hölgytagjának kimondottan hasznos lehet.
A jóga helyreállítja a lelki egyensúlyt, könnyed mozdulataival nem erőlteti túl a gyermekáldásra készülő szervezetet, segít levezetni a stresszt.
A speciális Aviva torna pedig az alhasi véredények megmozgatásával segíthet a gyermektelenség leküzdésében. A célirányos tornagyakorlatok hatására a vérkeringés serkentésével a hormonháztartás működése is javul. Rendszertelen menstruációs ciklus, az ovuláció hiánya, beszűkült petevezeték, ismétlődő vetélések esetén ígér javulást az Aviva Steiner által kidolgozott módszer. A speciális női tornagyakorlatok tanfolyamon, illetve a hazánkban is kapható könyvből sajátíthatóak el.



Forrás: Ha nem jön a baba c. könyv

 Megosztom a Facebookon

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

OLVASD EL EZT IS!

  • Terhesség
  • 0-3 év
  • 3-6 év
  • Hivatalos

©2016 Minden jog fenntartva - Szülők Lapja